کتابخانه فارسی ایرانیان – معرفی کتاب های برتر

کتابخانه آنلاین- نام کتاب های ایرانی – فهرست کتاب های فارسی و انگلیسی – قیمت کتاب های فارسی – دانلود کتاب های الکترونیکی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل/ پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه شورای امنیت راجع به اعتراض‌ها در کشور عزیزمان ایران گفت: این جلسه گویای شکست دیگری افزون بر شکست‌های دیگر ترامپ بود.&nb

    مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل/ پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به

    قاسمی: مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی ها در بروکسل/پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به خروج احتمالی آمریکا از برجام

    عبارات مهم : ایران

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه شورای امنیت راجع به اعتراض ها در کشور عزیزمان ایران گفت: این جلسه گویای شکست دیگری افزون بر شکست های دیگر ترامپ بود.

    به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی گفت: برگزاری جلسه راجع به مسایل داخلی کشورها که با یک نه بزرگ مواجه شد شکستی بود در ادامه شکست های ترامپ در سطح دنیا و نه فقط در سیاست خارجی آمریکا یا منطقه و ایران.

    مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل/ پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به

    سخنگوی وزارت خارجه چین را یکی از شرکای مهم و خوب کشور عزیزمان ایران در حوزه اقتصادی خواند و تاکید کرد که وجود مسئله احتمالی بین بعضی شرکت ها را نباید به روابط کشور عزیزمان ایران و چین تعمیم داد چون روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

    قاسمی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری راجع به اینکه نظر شما در مورد اقدام چین در ممنوعیت سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران چیست به طوریکه به سرمایه گذاران خود اجازه سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران را نمی دهد، آن هم در شرایطی که چین تلاش می کند تا بزرگراه ابریشم که از کشور عزیزمان ایران می گذرد را از طریق پاکستان و افغانستان احیا کند، در این شرایط آیا از نظر کشور عزیزمان ایران همچنان چین شریک مطمئنی جهت همکاری های اقتصادی است و کشور عزیزمان ایران حاضر به دادن امتیازات خاص به چین است؟ با تاکید بر اینکه چین یکی از شرکای مهم و خوب ما در حوزه اقتصادی هست، گفت: ما طی سالیان گذشته و امروز همکاری های بسیار گسترده ای با چین داریم البته این همکاری ها و گستردگی آن بدان معنا نیست که مشکلاتی در مقاطعی بین موسسات، شرکت ها و دستگاه های ذیربط رخ نمی دهد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه شورای امنیت راجع به اعتراض‌ها در کشور عزیزمان ایران گفت: این جلسه گویای شکست دیگری افزون بر شکست‌های دیگر ترامپ بود.&nb

    سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: اطلاع ندارم و فکر هم نمی کنم که کسی شرکت های چینی را در رابطه با کشور عزیزمان ایران محدود کرده باشد و جهت آنها محدودیت و تهدیدی قائل شده است باشد لذا فکر می کنم اگر مشکلاتی هم باشد به تفاهماتی برمی گردد که می تواند بین این شرکت ها وجود داشته باشد و احتمالا توافقی در بخش های مشخصی حاصل نشده است لذا نباید آنها را به همه روابط کشور عزیزمان ایران و چین تعمیم داد.

    قاسمی تاکید کرد که روابط کشور عزیزمان ایران و چین روابط کهنی است و کشور عزیزمان ایران جهت چین و چین جهت جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    ظریف آخر هفته جاری در بروکسل با موگرینی و سه وزیر خارجه اروپایی دیدار می کند

    مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل/ پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که سفر ظریف به منظور شرکت در نشستی با حضور موگرینی و سه وزیر امور خارجه اروپایی آخر هفته جاری برگزار می شود، گفت: دعوتی که صورت گرفته از طرف زن موگرینی و صرفا به منظور بررسی اجرای برجام است.

    قاسمی در ادامه در رابطه با بعضی اخبار غیرواقع و ناصحیح در مورد ماهیت سفر و دیدار آقای ظریف با سه وزیر اروپایی عضو گروه 1+5 و زن موگرینی، تاکید کرد: آنچه از سوی بعضی رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی مطرح شده است به عمد و با اهداف مشخص دروغ و قلب واقعیت هست. ما با اروپا روابط سازنده و مستمری داریم و دیالوگ و تماس به طور مرتب بین ما و آنها وجود دارد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه شورای امنیت راجع به اعتراض‌ها در کشور عزیزمان ایران گفت: این جلسه گویای شکست دیگری افزون بر شکست‌های دیگر ترامپ بود.&nb

    وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی وقت تمدید تعلیق تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران در چارچوب برجام در 13 ژانویه، زن موگرینی از آقای ظریف و سه وزیر اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) دعوت کردند تا نشستی راجع به برجام و تحولاتی که می تواند در روزهای بعد از 13 ژانویه اتفاق افتد، با یکدیگر صحبت کنند. این سفر در آخرهای هفته جاری انجام می شود و کاملا مرتبط با برجام است و آنچه در اخبار گفته شده است است که در این نشست قرار است راجع به پرسشها داخلی کشور عزیزمان ایران صحبت شود به طور مشخص دروغ و با اهداف خاص دیگری است.

    قاسمی تاکید کرد: دعوت انجام شده است از سوی زن موگرینی و به ابتکار شخص ایشان در رابطه با برجام هست. در عین حال ما همواره از هر وقت و دیداری در رابطه با بیان مواضع و اظهارنظر در رابطه با پرسشها منطقه ای و جهانی استفاده می کنیم ولی در رابطه با این دیدار بحث مهم و فلسفه نشست برجام است.

    مذاکرات برجامی ظریف با اروپایی‌ها در بروکسل/ پاسخ سنگین کشور عزیزمان ایران به

    خروج احتمالی یا هر نوع برخورد غیرمنطقی آمریکا با برجام با برخورد متناسب و سنگین کشور عزیزمان ایران مواجه می شود

    به گزارش ایسنا، قاسمی در پاسخ به این پرسش که اگر تحریم های تازه علیه کشور عزیزمان ایران در روزهای آینده تصویب شود و یا ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران را اعلام نکند، تصویر العمل کشور عزیزمان ایران به این تصمیمات چه خواهد بود، گفت: راجع به 22 دی ماه یا 13 ژانویه پیش داوری نداریم و صبر می کنیم ببینیم آن روز چه اتفاقی می افتد.

    وی تاکید کرد: آنچه در کشور عزیزمان ایران از گذشته مدنظر و مورد توجه بوده این است که آینده نگری همه سناریوهای احتمالی جهت هرگونه اوضاع روی میز کشور عزیزمان ایران است و ما جهت هر نوع شرایطی آمادگی داریم و به تناسب تصمیمات آمریکا در وقت مشخص اعلام می کنیم.

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: برجام یک تعهد بین المللی جهت کلیه کشورهای طرف این توافق است و دولت آمریکا متعهد به اجرای آن هست. قطعا خروج احتمالی یا هرگونه برخورد غیرمنطقی آمریکایی ها با برجام با برخورد متناسب و سنگین کشور عزیزمان ایران مواجه می شود. اگر آمریکایی ها دچار خطای فاحش شوند با اقداماتی که کشور عزیزمان ایران به طور متقابل انجام خواهد داد جز پشیمانی برایشان چیزی در بر ندارد.

    شاهدی دال بر دخالت اقلیم در اعتراضات کشور عزیزمان ایران نداریم

    موضوع دخالت اقلیم در اعتراض های ا یران نمی تواند با دقت مورد نیاز بیان شده است باشد

    قاسمی در ادامه در رابطه با بیانات محسن رضایی مبنی بر اینکه برادرزن صدام و رییس دفتر وی در اعتراض های کشور عزیزمان ایران دخالت داشته اند و جلساتی در اقلیم کردستان عراق در این رابطه تشکیل شده است هست، با اشاره به تکذیب این پرسشها از سوی آقای نیچروان بارزانی، گفت: با شناختی که بنده دارم بعید می دانم مقامات اقلیم و مردم کرد اقدامی را علیه امنیت ملی کشور عزیزمان ایران انجام دهند. ما شواهدی راجع به دخالت اقلیم در اعتراض های اخیر نداریم ولی در این رابطه باید به طور عمده و دقیق دستگاه های امنیتی پاسخ بدهند. ما به عنوان وزارت خارجه شاهدی بر این عنوان نداریم و سخنان آقای بارزانی در اقلیم و تکذیب این عنوان جهت ما بسیار اهمیت دارد و تصور می کنم این بحث نمی تواند با دقت مورد نیاز بیان شده است باشد.

    وی در رابطه با سفر رییس پارلمان اردن به کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه روابط ما با همسایگان و کشورهای پیرامونی مان دارای قوت و قدرت خود هست، افزود: ما با اردن روابط سیاسی داریم و این رفت و آمدها طبیعی است و از هرگونه گفت وگو و تماس در حوزه های متفاوت با همسایگان و کشورهای دیگر استقبال می کنیم.

    سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در رابطه با سکوت کشورهای اروپایی در قبال حوادث اعتراضی در اروپا و سایر کشورها در ماه ژانویه و از طرفی مواضع این کشورها در رابطه با اعتراض ها در ایران، اظهار کرد که در این رابطه و اینکه مواضع اروپایی ها نسبت به حوادث سایر کشورها چگونه بوده هست، اطلاع دقیقی ندارم.

    هنوز با قطعیت نمی توانیم بگوییم کارکنان نفتکش ایرانی با چه سرنوشتی مواجه شده است اند

    وی در ادامه نشست خود با خبرنگاران راجع به آخرین اخبار مربوط به آینده 32 تن از کارکنان نفتکش متعلق به کشور عزیزمان ایران در آب های نزدیک به چین، گفت: با وجود امدادرسانی و اعزام هلی کوپترها و کشتی های امداد هنوز اوضاع در حاشیه این نفتکش وخیم است و نشت نفت و آتش سوزی ادامه دارد. ستاد بحرانی در چین تشکیل شده است است و سفارت کشور عزیزمان ایران و کنسولگری ما در شانگهای از ابتدای امر دستورالعمل مورد نیاز جهت گفت وگو با مقامات چینی را دریافت کرده هست. متاسفانه تا ساعتی پیش هیچ چیز مشخص در رابطه با مشخص شدن آینده 32 تن مفقود شده است مشمول بر 30 ایرانی و دو بنگلادشی به دستمان نرسیده است.

    سخنگوی وزارت خارجه گفت: با خبر شدیم که در بین کارکنان ایرانی چند دانشجوی دریانوردی حضور داشتند و احتمالا همسر یکی از کارکنان در نفتکش حضور داشته است.

    قاسمی افزود: این نفتکش در اجاره کره جنوبی و نیز شرکت ایرانی بوده هست. ما منتظر اطلاع رسانی زیاد هستیم و اکنون به قطعیت نمی توانیم بگوییم که این تعداد با چه سرنوشتی مواجه شده است اند.

    سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با آخرین گزارش ها از چرایی و چگونگی کشته شدن جوان ایرانی در کانادا گفت: باتوجه به اینکه اخبار مورد نیاز در این رابطه انتشار یافته باید بگویم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توقع بیشتری دارد تا کانادا از کانالهای متفاوت گزارش های مورد نیاز در این رابطه را در اختیار ما بگذارد ولی هنوز اطلاعات لازم، قطعی و دقیق در اختیار نداریم.

    سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به انتخابات پارلمان عراق با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت عراق جهت ما مهم است تاکید کرد: عراق به عنوان کشوری که دموکراسی را تمرین می کند توانسته با قدرت مردم خود با پدیده شوم تروریسم مبارزه کند و آنها را بیرون براند و این یک موفقیت بزرگ بوده هست. انتخابات امری است که در مسیر تکامل و تکوین مردم سالاری است و آرزوی ما این است که بدون دخالت هر کشوری مردم عراق بتوانند آینده خود را تعیین کنند. انتخابات می تواند در مستحکم کردن هرچه زیاد ثبات در عراق و منطقه موثر باشد و ما امیدواریم در نهایت انتخاباتی مطلوب مردم عراق برگزار شود.

    قاسمی در رابطه با احتمال اعزام هیئت کارشناسی کشور عزیزمان ایران به کانادا جهت انجام گفت وگوهای دیپلماتیک اظهار کرد: از اعزام هیئت کارشناسی اطلاعی ندارم و فکر نمی کنم تاریخ مشخصی در این رابطه تنظیم شده است باشد. در عین حال تعاملات و تماس های میان دو کشور ادامه دارد.

    مواضع فرانسه در نشست فوق العاده شورای امنیت مثبت بود

    این مقام وزارت خارجه در ادامه به برنامه ریزی ها جهت سفر مدیر جمهور فرانسه و وزیر خارجه این کشور به کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و با توصیف کردن روابط دو کشور در سطح “عالی” گفت: تماسها میان مقامات در سطوح عالی ادامه دارد و دو کشور مصمم هستند روابط خود را به نحو احسن پیش ببرند. در آینده دستور کاری را جهت تبادل هیئت ها داریم ولی از نظر ما انجام سفر صرفا نشانه نیست بلکه هر سفری نیاز به مقدماتی دارد. ما جهت سفر آقای مکرون ووزیر خارجه فرانسه در حال برنامه ریزی هستیم.

    وی در ادامه به مواضع فرانسه در نشست فوق العاده شورای امنیت اشاره کرد و با ابراز رضایت از مواضع اتخاذ شده است از سوی این کشور خاطر نشان کرد: آنچه در شورای امنیت اتفاق افتاد نشان داد که فرانسه در کنار دیگر کشورها به طور منطقی و مشخص با عنوان برخورد کرده است و با وجود میل به آمریکا به حمایت کشورها از او فرانسه به استمرار سیاست های خود نسبت به برجام تاکید مورد نیاز را داشت. ما برخورد فرانسه در شورای امنیت را مثبت ارزیابی می کنیم و این مواضع همانی بود که توقع داشتیم.

    وی تاکید کرد: القائات عنصرهای مخرب و کسانی که به توسعه روابط کشور عزیزمان ایران و اروپا و فرانسه علاقه مند نیستند، نمی تواند سد راه دو کشور باشد.

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با مسئله فلسطین با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و استمرار آن گفت: تا اشغالگری وجود دارد مقاومت هم وجود دارد با توجه به سیاستهای حمایت گرایانه ترامپ از رژیم اشغالگر قدس و با توجه به اینکه به نظر این سیاست ادامه خواهد داشت و در برابر مخالفت کشورها که در چارچوب مجمع عمومی شرکت ملل خود را نشان داد، به نظر می آید دولت آمریکا و آقای ترامپ باید واقعیت منطقه را بپذیرد و دست از حمایت بی چون چرای خود از رژیم اشغالگر قدس بردارد.

    قاسمی در رابطه با مواضع نمایندگان کنگره آمریکا در مورد اعتراضات در کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه این بیانات و موضع گیری ها امر جدیدی نیست و از گذشته تا کنون نسبت به کشور عزیزمان ایران وجود داشته هست، گفت:این سیاستها و موضع گیری ها احتمالا در آینده هم ادامه خواهد یافت که ناشی از نگاه غلط سیاستمداران آمریکایی هست. در هفت دهه گذشته به خاص بعد از انقلاب شاهد این نگاه کینه توزانه و خصمانه از سوی آمریکایی ها به کشور عزیزمان ایران بوده ایم و فکر می کنم آنها به این واکنش‌ها غلط خود ادامه می دهند. در عین حال ما با قاطعیت می گوییم که کشور عزیزمان ایران سیاست های به حق خود را در عرصه جهانی و بین المللی دنبال می کند.

    وی در رابطه با بعضی موضع گیری ها در پارلمان انگلستان در رابطه با فعالیت های هسته ای کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: مواضع هسته ای کشور عزیزمان ایران روشن است و دنیا هم باید سیاست کشور عزیزمان ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را بپذیرد. بعضی موضع گیری ها جز تبلیغات و سروصداهای بیجا چیز دیگری نسیت آنچه مهم است استفاده بهینه از انرژی صلح آمیز هسته ای است که در دستور کار ما واقع شده است است و طبق برجام می توانیم از مزایای آن استفاده کینم و کشورهای دیگر نیز می توانند در این چارچوب با کشور عزیزمان ایران همکاری داشته باشند.

    قاسمی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه وقت و مکان دقیق مذاکرات آقای ظریف با زن موگرینی و سه وزیر خارجی اروپایی چیست گفت: تصور من این است که این مذاکرات قبل 13 ژانویه (22 دیماه) آخرهای هفته جاری در دفتر زن موگرینی (بروکسل) انجام می شود.

    وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی در سخنانی ردپای کشورهای انگلیس، آمریکا و عربستان را در اعتراض های کشور عزیزمان ایران و فضاسازی در این رابطه پررنگ دیدند، گفت: مواضع و مطالبی که مقامات کشورمان اتخاذ می کنند حتما بر اساس دلایلی است و فکر می کنم این صحبت به اندازه کافی قابل اتکا و بر اساس مستنداتی بیان شده است هست، ولی این نوع پرسشها عمدتا قبل از اینکه در حوزه پرسشها وزارت خارجه باشد، در حیطه دستگاه ها و مسوولان امنیتی هست. این مباحث بعد از طرح می تواند به وزارت خارجه منعکس شود.

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در رابطه با تبادل هیات های ایرانی و عربستانی گفت: هنوز سفری انجام نشده است.

    قاسمی راجع به آخرین اخبار مرتبط با کشته شدن بیژن قیصر جوان ایرانی به دست پلیس آمریکا تاکید کرد که تا حصول نتیجه با جدیت عنوان را پیگیری می کنیم.

    وی راجع به تعیین معاون اقتصادی وزارت خارجه و دیگر تغییرات در این وزارت منزل گفت: معاون اقتصادی در وقت خودش و هنگامی که همه چیز از نظر وزیر امور خارجه قطعی شود اعلام خواهد شد. قرار است تا آخر دی ماه کارهای مربوط به تغییرات در چارچوب وزارت خارجه با سرعت مورد نیاز انجام شود. البته ساختار مشخص شده است هست؛ بحث بعضی جابه جایی افراد را داریم. گزینش بعضی سفرای تازه به جای سفیرانی که ماموریتشان تمام شده است و چیدمان و تغییرات در بعضی ساختمان ها که با سرعت مورد نیاز این کارها در حال انجام هست. امیدواریم با آخر دی ماه همه چیز براق اطلاع رسانی شود.

    در روند و شکل حضور کشور عزیزمان ایران در مذاکرات سوریه عوض کردن انجام نشده است

    سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به خبرنگاری راجع به مذاکرات سوریه و این که گفته شده است به تصمیم شورای عالی امنیت ملی قرار است نماینده کشور عزیزمان ایران در مذاکرات آتی آقای امیرعبداللهیان باشند اظهار کرد: مذاکرات مربوط به سوریه در ادامه روند قبلی در جریان است و تحول جدیدی در شکل مذاکرات نداریم. شورای عالی امنیت ملی با توجه به ترکیبی که دارد در همه مباحث کلان کشور ورود پیدا می کند ولی این که تغییری در فردی که در اجلاس های مربوط به سوریه به عنوان نماینده کشور عزیزمان ایران حضور خواهد داشت انجام شده است باشد اطلاع دقیقی ندارم. به نظر آنچه مطرح شده است گمانه زنی رسانه ای است و استنباطی است که ممکن است بخی دوستان داشته باشند. در شرایط کنونی چیزی عوض کردن نکرده و روند فعلی را در مذاکرات ما ادامه می دهیم.

    وی ادامه داد: مذاکراتی در 20 ژانویه قبل از مذاکرات سوچی مربوط به کنگره مردمی سوریه در آخر ژانویه برگزار خواهد شد و مذاکراتی در ماه فوریه برگزار می شود. ما از این که روند مذاکرات آستانه سازنده و مثبت بدون رقیب توانسته بخشی از مسایل سوریه را با تلاش روسیه، ترکیه و کشور عزیزمان ایران حل و فصل کند خوشحالیم.

    خواستار اقدام جدی دولت استرالیا در جهت آزادی نگار قدس کنی هستیم

    قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر راجع به اوضاع نگار قدس کنی شهروند ایرانی مقیم استرالیا گفت: یکی از مباحث اساسی و جدی وزارت امور خارجه پیگیری اوضاع این زن است به دلایل متفاوت به خاص مسایل بشردوستانه و شرایط خاص ایشان در زندان هست. در سطوح متفاوت تماس ها با مقامات استرالیایی برقرار بوده است و سفارت کشور عزیزمان ایران در این کشور در این زمینه بسیار فعال عمل کرده هست. خوشبختانه این زن توانستند فرزند خود را به دنیا بیاورند و تلاش کردیم تیم پزشکی ایشان با وقت و امکانات زیاد کمک حال او باشند ولی در کل اوضاع ارزش مطلوب نیست و ما از آن رضایت نداریم.

    سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما از دولت استرالیا می خواهیم راجع به ایشان هرچه سریع تر تصمیمی انسانی را اتخاذ کنند. ما خواهان اقدام جدی دولت استرالیا در جهت آزادی وی و برداشتن و نادیده گرفتن اتهامات از او که به وسیله دولت آمریکا راجع به بعضی شهروندان کشورهای متفاوت از جمله کشور عزیزمان ایران مطرح می شود هستیم.

    وی راجع به احتمال تصویب تحریم های تازه علیه کشور عزیزمان ایران از سوی آمریکا با بیان این که سیاست اعمال تحریم و فشار علیه ایران، سیاستی شکست خورده و ناشی از عجز آنها در برابر سیاست های کشور عزیزمان ایران در منطقه و دنیا است و این طرح راه به جایی نمی برد و حاصلی جهت آمریکا ندارد. ما دولت آمریکا و ترامپ را به واقع بینی و خروج از اینترنت راجع به کشور عزیزمان ایران دعوت می کنیم آیا که این سیاست و نگاه صرفا نفرت و کینه و خصومت در مردم منطقه نسبت به آمریکا ایجاد کرده است.

    واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | وزارت خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار